Bio Terapie - Przewodnik dietetyczny dla osób cierpiących na choroby przewlekłe i alergie

Naturalne słodycze w diecie

Zdarza Ci się podjadać słodkie przekąski w trakcie pracy lub nauki? Chcesz ograniczyć spożywanie cukru lub ustrzec się przed niepożądanymi kaloriami?

Zamień tradycyjne słodycze na naturalne produkty, które są zdrowsze i jednocześnie pozwolą Ci poczuć się lepiej. Jeśli należysz do grona osób, które lubią słodycze – zacznij od postanowienia, że przygotujesz je samodzielnie. Słodycze ze sklepu możesz w prosty sposób zastąpić własnymi, domowymi wypiekami. Pamiętaj także o tym, że kupne słodycze to źródło niezdrowych cukrów prostych i tłuszczów trans, których Twój organizm powinien za wszelką cenę unikać. Aby uniknąć szkodliwych substancji zawartych w gotowych produktach takich jak substancje konserwujące, cukry – warto zastąpić je na początku suszonymi owocami lub naturalnymi sokami. Możesz także skorzystać z domowych koktajli owocowych lub niskokalorycznych galaretek z owocami, których przygotowanie nie zajmie Ci zbyt dużo czasu. Doskonałą alternatywę dla „słodyczy ze sklepu” mogą stanowić chipsy z jarmużu, musli, orzechy, a także warzywa przygotowane na słodko (np. muffinki marchewkowe). Zamiast kalorycznych batoników warto zdecydować się na spożywanie dużej ilości orzechów włoskich, laskowych, migdałów, orzeszków ziemnych. Ciekawostką jest to, że orzechy w swoim składzie nie zawierają cukrów prostych, ale są pełne zdrowych i wartościowych tłuszczy. Kolejną korzyścią, dla której zdecydowanie warto spożywać jak najwięcej orzechów są wielonienasycone kwasy tłuszczowe. To właśnie one dyskretnie obniżają poziom cholesterolu we krwi i jednocześnie dbają o prawidłową pracę serca.
Wygodnym rozwiązaniem dla osób próbujących zmienić swoje nawyki żywieniowe mogą być batony proteinowe słodzone naturalną stewią lub fińskim cukrem brzozowym i zawierające duże ilości białka. Batony tego typu dobrze mieć zawsze przy sobie, w torebce lub w torbie na siłownię. Mogą nas uratować w sytuacji kiedy wypadnie nam zaplanowany posiłek i sprawdzą się również jako przekąska bezpośrednio po treningu.
Popularne kremy czekoladowo orzechowe takie jak na przykład Nutella, która swoim składem pozostawia wiele do życzenia dobrze jest zastąpić dużo zdrowszym odpowiednikiem np. 100% masłem orzechowym.


Im szybciej nauczymy się dokonywać zdrowych wyborów, tym szybciej nasz organizm nam za to podziękuje!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *